Вправи для розвитку дрібної моторики
Розвивати дрібну моторику можна за допомогою ігор, під час їжі, образотворчого мистецтва та конструювання (ліплення та аплікація). Ці види діяльності формують готовність до розвитку здібностей дрібної моторики - розвивається відчуття рівноваги, з'являється координація рухів "око-рука", рухи рук узгоджені.
З ускладненням захоплення формується стабільність і обертальні рухи зап'ястя. Розвиває формування захоплення, тобто здатність дотягнуться до певного предмета, взяти, а потім і утримати його.
1. Вправи для розвитку дрібної моторики, за допомогою образотворчої діяльності.
- 1 ступінь формування долонно захоплення. Олівець, фломастер або крейда дитина повинна тримати в кулачку навскоси. При цьому робочий кінець повинен бути спрямований до мізинця, а великий палець - вгору. Цей захоплення зручний для навчання малюванню і підійде для образотворчої діяльності на горизонтальній поверхні. Малюючи, потрібно рухати від плеча всією рукою.
"Курячі зернятка" - на горизонтальній поверхні розташований аркуш паперу і дитина залишає точковий слід.
- 2 ступінь формування долонно захоплення. Дитина вчиться малювати вертикальні лінії, зображуючи промінчики сонечка або дрібний дощ на вертикальній поверхні. Протиставляючи великий палець руки, дитина тримає крейду, при цьому робочий кінець крейди спрямований вгору.
Крейда затиснута в долоні навскоси, при цьому робочий кінець крейди затиснутий між великим, вказівним і середнім пальцями. Зображати слід вертикальні і горизонтальні лінії, а так само вчимося малювати круглі каракулі, при яких удосконалюється навичка долонно-пальцевого захоплення.
- Захоплення пучкою. Це захоплення являє собою вміння брати і використовувати предмет великим, вказівним і середнім пальцями. Для того, щоб було нескладно перейти з долонно-пальцевого захоплення до цього, можна використовувати короткі дрібні, які не вдасться захоплювати долонею.
Кисть при малюванні слід тримати вертикально і виконувати роботи способами торкання і примакування.
2. Вправи для розвитку дрібної моторики, за допомогою ліплення.
Це вправи, з використанням долонного захоплення. Потрібно розім'яти пластилін на столі, роблячи з нього так звані "ковбаски", а потім покатати і між долонями. Наступне - це скочування кульок з пластиліну так само на столі, після - між долонями, що збільшує навик тримати і фіксувати зап'ясті без опори на що-небудь.
Практично у всіх дітей раннього віку, ще погано сформовані навички дрібної моторики, які ускладнюють формування хватання і утримання предметів. Наведені вище вправи для розвитку дрібної моторики, дитина повинна охоче прийняти, тому що імітація простих рухів, необхідних при занятті ліпленням, малюванням та аплікацією приносить масу задоволень.
Немає коментарів:
Дописати коментар