Педагогам

Відомому педагогу В.А. Сухомлинському належить вислів: «Розум дитини перебуває на кінчиках її пальців». «Рука - це інструмент всіх інструментів», сказав ще Аристотель. «Рука - це свого роду зовнішній мозок», писав Кант.
На сьогоднішній день загальновідомий факт: рівень розвитку вищих форм пізнавальної діяльності перебувати у прямій залежності від стану рухового аналізатора в цілому, а особливо від ступеня сформованості тонких рухів кистей і пальців рук! Тому пальчикова гімнастика повинна стати неодмінною складовою навчально-виховного процесу ДНЗ.  
Як треба грати в пальчикові ігри?
1.       Не проводьте гру холодними руками. Руки можна зігріти в теплій воді або розтерти долоні.
2.       Якщо в новій грі є незнайомі малюку персонажі або поняття, спочатку розкажіть про них, використовуючи картинки або іграшки.
3.       Пальчикові ігри з дітьми проводяться, як показ або як пасивну гімнастику руки і пальців дитини.
4.       Якщо сюжет гри дозволяє, можна «бігати» пальчиками по руці або спині дитини, лоскотати, гладити їх.
5.       Використовувати максимально виразну міміку.
6.       Робіть в потрібних місцях паузи, говоріть то тихіше, то голосніше, визначте, де можна говорити дуже повільно, повторюйте, де можливо рух без тексту.
7.       Вибравши дві-три гри, поступово замінюйте їх новими.
8.       Проводьте заняття весело, допомагайте якщо малюк на перших заняттях робить щось не правильно, заохочуйте його.
9.       Перед грою з дитиною обговоріть її зміст, відразу при цьому відпрацьовуючи необхідні жести, комбінації пальців, рухи. Це не тільки дозволяє готувати малят до правильного виконання вправ, але і створює необхідний емоційний настрій.
10.  Всі вправи виконуються в повільному темпі, від 3 до 5 разів, спочатку правою рукою, потім лівою, а потім двома руками разом.
11.  Виконуючи вправи разом з дітьми, обов'язково потрібно демонструвати власну захопленість грою.
12.  Всі вказівки даються спокійним, доброзичливим тоном, чітко, без зайвих слів. При необхідності окремим дітям надається допомога.

13.  Дуже чітко дотримуємося наступного правила: не ставити перед дітьми кілька складних завдань відразу (наприклад: показувати рухи і вимовляти текст). Так як обсяг уваги у дітей обмежений, і нездійсненне завдання може «відбити» інтерес до гри.

Немає коментарів:

Дописати коментар