Відомому педагогу В.А. Сухомлинському належить вислів: «Розум дитини перебуває на кінчиках її пальців». «Рука - це інструмент всіх інструментів», сказав ще Аристотель. «Рука - це свого роду зовнішній мозок», писав Кант.
На сьогоднішній день загальновідомий факт: рівень розвитку вищих форм пізнавальної діяльності перебувати у прямій залежності від стану рухового аналізатора в цілому, а особливо від ступеня сформованості тонких рухів кистей і пальців рук! Тому пальчикова гімнастика повинна стати неодмінною складовою навчально-виховного процесу ДНЗ.
Як
треба грати в пальчикові ігри?
1.
Не проводьте гру холодними руками.
Руки можна зігріти в теплій воді або розтерти долоні.
2.
Якщо в новій грі є незнайомі малюку
персонажі або поняття, спочатку розкажіть про них, використовуючи картинки або
іграшки.
3.
Пальчикові ігри з дітьми проводяться,
як показ або як пасивну гімнастику руки і пальців дитини.
4.
Якщо сюжет гри дозволяє, можна «бігати» пальчиками по руці
або спині дитини, лоскотати, гладити їх.
5.
Використовувати максимально виразну
міміку.
6.
Робіть в потрібних місцях паузи,
говоріть то тихіше, то голосніше, визначте, де можна говорити дуже повільно,
повторюйте, де можливо рух без тексту.
7.
Вибравши дві-три гри, поступово замінюйте їх
новими.
8.
Проводьте заняття весело, допомагайте
якщо малюк на перших заняттях робить щось не правильно, заохочуйте його.
9.
Перед грою з дитиною обговоріть її зміст, відразу при цьому
відпрацьовуючи необхідні жести, комбінації пальців, рухи. Це не тільки дозволяє
готувати малят до правильного виконання вправ, але і створює необхідний
емоційний настрій.
10.
Всі вправи виконуються в повільному
темпі, від 3 до 5 разів, спочатку правою рукою, потім лівою, а потім двома
руками разом.
11.
Виконуючи вправи разом з дітьми,
обов'язково потрібно демонструвати власну захопленість грою.
12.
Всі вказівки даються спокійним,
доброзичливим тоном, чітко, без зайвих слів. При необхідності окремим дітям
надається допомога.
13.
Дуже чітко дотримуємося наступного
правила: не ставити перед дітьми кілька складних завдань відразу (наприклад:
показувати рухи
і вимовляти текст). Так як обсяг уваги у дітей обмежений, і нездійсненне
завдання може «відбити» інтерес до гри.
Немає коментарів:
Дописати коментар